خانه / آخرین ها / صمد نیکخواه‌بهرامی: انتظار جادوگری از فدراسیون نداریم

صمد نیکخواه‌بهرامی: انتظار جادوگری از فدراسیون نداریم

صمد نیکخواه بهرانی

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: نمی‌توان بعد از ٤ ماه از فدراسیون بسکتبال انتظار جادوگری داشت اما باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم تا اسپانسرها وارد بسکتبال شوند.

صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال در مسیر انتخابی جام جهانی و بازی‌های آسیایی اظهار کرد: خوشبختانه بازیکنان بعد از پایان لیگ تا الان تمرین داشته‌اند و از آمادگی دور نیستند. خوشحالم که دوباره کنار هم جمع شده‌ایم و برای بازی‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی تمرین می‌کنیم. زمان کافی هم برای تمرین داریم و با توجه به این که بازی‌های آسیایی مهم‌ترین رقابت پیش روی‌مان است با تمام توان برای آن آماده می‌شویم.

  1. او ادامه داد: با توجه به این که صعودمان از مرحله اول انتخابی جام جهانی قطعی شده و به همین دلیل تمرکز اصلی ما بر روی بازی‌های آسیایی است تا ان‌شاءالله بتوانیم قهرمانی در این رویداد را هم کسب کنیم. برنامه خوبی برای آماده سازی داریم و امیدوارم روز به روز بهتر شویم.
  2. کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که بسکتبال برای رسیدن به روزهای اوج و طلایی اش چه نیازهایی دارد؟ تصریح کرد: به نظرم کشورمان باید به روزهای طلایی خودش برگردد تا این اتفاق بیفتد. آن زمان که بسکتبال رشد کرد درون لیگ ١٦ تیم حضور داشتند که ٧ تا مدعی قهرمانی بودند اما اکنون شرایط مثل آن زمان نیست. سال گذشته ٨ تیم در لیگ بود که دو تا نظامی بودند و جز چهار تیم اول سطح تیم‌ها پایین بود. چهار تیم بالا هم پول‌های‌شان را نگه داشته بودند تا در انتهای مسابقات چند بازیکن خارجی خوب بگیرند. زمانی یک رشته ورزشی و تیم ملی‌اش رشد می کند که لیگش خوب باشد.
    نیکخواه بهرامی ادامه داد: ما دو ماه در اردو هستیم و بقیه سال بازیکنان باید باشگاه و امکانات خوب داشته باشند تا تمرین کنند اما این اتفاق نمی‌افتد.
    او با اشاره به امکانات سخت‌افزاری بسکتبال مثل سالن بیان کرد: ما ١٠ سال است که می‌گوییم این سالن برای ٥٠ سال پیش است. حالا باید بگوییم برای ٦٠ سال پیش است. در کل مدیران در ایران علاقه‌ای به کارهای سخت افزاری ندارند چون دوران مدیریتی خود را کوتاه می‌بینند.
  3. کاپیتان تیم ملی افزود: ساخت سالن با توجه به شرایط کنونی کشور یک کار بزرگ است و نیاز به مدیری واقعا با برنامه و دلسوز دارد که از هزار کار خود بزند و سالن بسازد. مدیران همیشه آمده‌اند و استفاده کرده‌اند. ما حتی در همین تهران سالن‌های زیادی داریم که می‌تواند در اختیار بسکتبال باشد.
    او ادامه داد: شنیده‌ام کارهایی برای گرفتن سالن افراسیابی انجام شده. مدیریت قبلی که علاقه‌ای به تلاش کردن و سینه سپر کردن برای گرفتن حق نداشت. همین افراسیابی برای بسکتبال بود و نفهمیدم چطور از ما گرفتند.
    نیکخواه بهرامی درباره نقش اسپانسر در بسکتبال گفت: باید بسکتبال را به درون خانواده‌ها ببریم تا اسپانسر هم بیاید. باید برنامه حرفه‌یی‌تری داشته باشیم تا اسپانسرها مجاب شوند و بیایند. قبلا شرایط خوب نبود، بسکتبال با ٤٠، ٥٠ درصد توانش کار می کرد و اسپانسر نمی‌آمد اما اکنون وضعیت بهتر است. انتظار جادوگری بعد از چهار ماه نداریم اما باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.
  4. او با اشاره به ضرورت قهرمانی تیم ملی در بازی‌های آسیایی افزود: قهرمانی در بازی‌های آسیایی تاثیر بسیار زیادی در بسکتبال دارد. برای برخی ملی‌پوشان که سرباز هستند سرنوشت ساز است، برای اعتبار بسکتبال و کاروان ایران اهمیت دارد و قطعا با قهرمانی تیم ملی بسکتبال خیلی بیش‌تر در جامعه دیده می‌شود.
    نیکخواه بهرامی درباره مربیان ایرانی حاضر در تیم ملی بیان کرد: هر مربی که وارد بسکتبال شد به ما کمک کرد و اکنون مربیان ایرانی آمده‌اند که به نظرم زودتر باید این اتفاق می‌افتاد. کادر خوبی داریم که تلاش می‌کند. بسکتبال ایران مربیان دیگری هم دارد که بتوانند تیم ملی را هدایت کند و در کل معتقدم با رشد تکنولوژی اطلاعات سریع منتقل می‌شود و مربیان ما به‌راحتی با علم روز بسکتبال آشنا می‌شوند و آن را کسب می‌کنند. مهم این است که ارتباطات بین‌المللی فدراسیون بیش‌تر شود.
    او افزود: اکنون ما چند سال است که به چین می‌رویم و در این کشور مسابقه می دهیم. چین خوب است اما قابل مقایسه با کشورهای درجه دو اروپایی نیست. به جای سالی دو سه بار به چین رفتن می‌توانیم یک بار به اروپا برویم. قطعا اگر با حریفان اروپایی تنه به تنه شویم رشدمان بهتر خواهد بود.
    نیکخواه بهرامی هم‌چنین گفت: اگر به اردوهای اروپایی برویم خیلی بهتر است اما خب اگر این اتفاق نیفتد همین بازی‌ها در چین هم خوب است و بالاخره چند مسابقه با شرایط مناسب انجام می‌دهیم. این مسابقات می‌تواند فرصت خوبی هم برای جوان‌ترها باشد تا خودشان را محک بزنند.

https://www.isna.ir/news/97022312630/

درباره ی technologyman

همچنین ببینید

پرسپولیس روبروی لیگ برتری‌ها قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ براساس برنامه ای که کادر فنی پرسپولیس برای سرخ ها در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *