خانه / آخرین ها / وضعیت لژیونرهای ایران در جام جهانی؛ بازگشت نجیب‌زاده‌ها

وضعیت لژیونرهای ایران در جام جهانی؛ بازگشت نجیب‌زاده‌ها

وضعیت لژیونرهای ایران در جام جهانی؛ بازگشت نجیب‌زاده‌ها
دو بازیکن تیم ملی در این فصل لیگ قهرمانان درخشیده‌اند و یک نفر، در لیگ اروپا به منچستریونایتد گل زده است.
به گزارش فوتبال 360، تیم ملی آماده بازی در جام جهانی می‌شود و کارلوس کی‌روش، امید زیادی به لژیونرهایش دارد. مهدی طارمی، جزو بهترین گلزنان لیگ قهرمانان است و صادق محرمی، توانسته مقابل چلسی و میلان بدرخشد. لژیونرهای ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس، جزو بازیکنان کلیدی تیم‌شان هستند و سایر لژیونرهای اروپایی هم، لحظات مهم و سرنوشت‌سازی را پشت سر گذاشته‌اند.

وضعیت رویایی خط حمله
لژیونرهای تیم ملی در خط حمله نسبت به سایر خطوط، وضعیت بهتری دارند. مهدی طارمی موفق‌ترین لژیونر ایران، در خط حمله پورتو بازی می‌کند و این فصل هم در لیگ پرتغال و هم در لیگ قهرمانان، بین مدعیان آقای گلی است. طارمی 6 گل در لیگ پرتغال زده و 4 گل هم ساخته است. او در رده سوم بهترین گلزنان قرار دارد و صدرنشین جدول بهترین گل‌سازهای لیگ پرتغال محسوب می‌شود. در لیگ قهرمانان اروپا هم طارمی پس از محمد صلاح و کیلیان ام‌باپه، به صورت مشترک با ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی در رده سوم بهترین گلزنان ایستاده است. سردار آزمون که تا یک سال قبل ارزشمندترین لژیونر ایران بود، این فصل نتوانسته در بوندسلیگا گلی بزند. سردار بخاطر مصدومیتی سنگین، هفته‌هاست بازی‌های تیمش را از دست داده و امیدوار است تا شروع جام جهانی به اوج آمادگی برسد. آزمون در تنها بازی لورکوزن در جام حذفی، دو گل برای تیمش زد. علیرضا جهانبخش هم در فاینورد، با وجود دقایق کم بازی خوب پاس گل می‌دهد. او سه بازی در ترکیب اصلی و 5 بازی به عنوان بازیکن ذخیره در اردیویسه به زمین رفته و 3 پاس گل داده است. جهانبخش در لیگ اروپا هم توانسته دو گل برای تیمش بسازد. کریم انصاری‌فرد در لیگ قبرس یک گل برای اومانیا زده و در لیگ اروپا هم توانست دروازه منچستریونایتد را باز کند. علی قلی‌زاده، به صورت چرخشی برای شارلوا بازی می‌کند و با یک گل و یک پاس گل، فصل کم‌فروغی را پشت سر می‌گذارد. شهاب زاهدی که شانس کمی برای قرار گرفتن در لیست نهایی دارد، با 5 گل در لیگ مجارستان فرم خوبی را پشت سر می‌گذارد. بر خلاف علی علیپور که با یک گل در این فصل لیگ پرتغال، شانس‌هایش برای رفتن به قطر را کمرنگ‌تر هم کرده است.

مردی از انگلیس
سعید عزت‌اللهی پس از بازگشت به وایله، در ترکیب این تیم جا افتاده و 5 بازی اخیر جای ثابتی در ترکیب تیمش داشته است. عزت‌اللهی دو پاس گل هم داده و احتمالا در جام جهانی یکی از بازیکنان اصلی کی‌روش خواهد بود. سامان قدوس نماینده ایران در لیگ برتر انگلیس، جایگاهش در این تیم را از دست داده و جایی در تفکرات توماس فرانک ندارد. او هیچ بازی در ترکیب اصلی تیمش نبوده و مجموع دقایق بازی‌اش در این فصل لیگ برتر، 32 دقیقه است. احمد نوراللهی یکی از بازیکنان کلیدی شباب الاهلی محسوب می‌شود و زمانی که مصدوم نباشد، همیشه در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. نوراللهی نسبت به فصل پیش، بیشتر در شباب الاهلی جا افتاده است. امید ابراهیمی در سن 35 سالگی، هنوز روی فرم به سر می‌برد و در الوکره، بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارد. او توانسته در 6 بازی که این فصل انجام داده دو گل هم بزند. امیرحسین حسین‌زاده، این فصل به مرور وارد ترکیب اصلی شارلوا شد و در 5 بازی از 7 بازی اخیر فیکس بوده است. حسین‌زاده امید زیادی دارد این عملکرد و یک گل و پاس گلی که در ترکیب شارلوا داده، او را به لیست نهایی مسافران قطر برساند.

از قطر به قطر
شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان، دو مدافع ثابت ایران در الاهلی قطر هم‌تیمی هستند و نمایش‌های خوبی در این فصل لیگ ستارگان قطر داشته‌اند. کنعانی‌زادگان به عنوان پنالتی‌زن الاهلی، توانسته 4 گل هم بزند. آن‌ها برای جام جهانی، دوباره به قطر برمی‌گردند. مجید حسینی یکی از رقبای اصلی آن‌ها هم، در کایسری اسپور به بازیکن ثابت تیم تبدیل شده و 11 بازی از 13 بازی این فصل سوپرلیگ در ترکیب اصلی بازی کرده است. صادق محرمی، مدافع راست ایران به یکی از بهترین لژیونرهای ایران در دیناموزاگرب تبدیل شده و علاوه بر بازی‌های خوب در لیگ کرواسی، در لیگ قهرمانان مقابل چلسی و میلان بازی‌های درخشانی انجام داد. احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی مدافعان چپ ایران هم در آ.ا.ک هم‌تیمی هستند و برای بازی در ترکیبت اصلی رقابت می‌کنند. هفته‌های ابتدایی حاج‌صفی فیکس شد، سپس محمدی جای او را گرفت و دوباره حاج‌صفی توانسته جایگاهش را پس بگیرد.

فقط یک نفر
فصل پیش هر سه دروازه‌بان اصلی تیم ملی، لژیونر بودند. نیمکت‌نشینی‌های طولانی علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند، باعث شد آن‌ها به ایران برگردند. بیرانوند قصد دارد شماره یک ایران را پس بگیرد و نیازمند، در لیست مسافران جام جهانی باقی بماند. امیر عابدزاده حالا تنها دروازه‌بان لژیونر تیم ملی است. عابدزاده، حاشیه امنی در پونفرادینا دارد اما فقط یک بازی، توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. او 11 بازی از 15 بازی تیمش فیکس بوده است.

 

https://football360.ir/

درباره ی technologyman

همچنین ببینید

چند بُرش از فینال جنجالی حذفی؛ دعوا بر سر در بسته!

فینال جام حذفی فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که حاشیه‌های پرشماری هم در پیش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *